Налагодження освітнього процесу в умовах війни

29.Лип.2022
Налагодження освітнього процесу в умовах війни

Експрес-поради для педагогів закладів дошкільної освіти

Для тих, хто перебуває в безпечних місцях, та має доступ до інтернету,
педагоги ЗДО пропонують онлайн-ігри, ігрові вправи та завдання,
пізнавально-розважальні заняття. Ось короткі рекомендації від фахівців, що
допоможуть організувати ефективну роботу в режимі онлайн.
Забезпечення технічних умов для онлайн зустрічі:
 заздалегідь створіть мультимедійну презентацію;
 перевірте заряд пристрою, з яким плануєте працювати;
 забезпечте відповідне освітлення, гарний фон;
 подбайте про свій зовнішній вигляд (зачіска, одяг, макіяж), якщо
доречно – створіть певний образ;
 видаліть з кадру зайві об'єкти;
 продумайте можливість періодично переміщуватися, змінювати
іграшки, предмети;

Ключові організаційні умови:
 плануючи зустріч, враховуйте вікові та індивідуальні особливості
дітей;
 підготуйте рекомендації для батьків щодо матеріалів, необхідних для
занять;
 підтримуйте активний, оптимістичний настрій;
 ознайомтеся зі змістом сучасних мультфільмів, іграшок;
 будьте готові змінювати запланований хід відеозустрічі, враховуючи
активність дітей;
 подбайте про те, щоб тривалість онлайн занять не перевищувала
встановлених норм: 10 хвилин для дітей 3-4 років і 15 хвилин для дітей
5-6 років;
 припиняйте заняття раніше, якщо помітите ознаки втоми дітей;
 регулярно повідомляйте батькам розклад.

Формування змісту онлайн-зустрічі:
 орієнтуйтеся на запити та інтереси дітей, пропонуйте теми актуальні
для поточного моменту;
 дотримуйтесь структури онлайн-заняття: вступна частина (мотивація),
основна частина (представлення, розглядання, розмова, дитяча
активність), заключна частина (дитяча рефлексія, плани на майбутнє).
 на початку відеозустрічі проведіть спільну руханку для концентрації
уваги;
 завершуйте короткі інформаційні ролики запитаннями до дітей,
пропозиціями виконати вправу;
 у процесі сприйняття матеріалу задіюйте різні органи чуття – дайте
дітям можливість бачити, чути, махати;
 наповнюйте онлайн заняття активністю дітей;
 максимально використовуйте запитання до дітей.

Партнерство з батьками вихованців:
 систематично і часто подавайте інформацію про відеозустрічі;
 домовлятися з батьками про підготовку рекомендованих матеріалів;
 пропонуйте батькам самостійно створювати електронні продукти
(аудіозаписи, відеоролики);
 узгодьте забезпечення батьківського супроводу діяльності дитини під
час занять онлайн, запропонуйте попередньо переглянути відповідні
відеоматеріали, брати участь в іграх разом з дитиною;
 розмістіть у батьківській групі відповідні матеріали, посилання,
відеоролики, карти, схеми, все необхідне для онлайн-заняття.